Kopper og krus med logo er veldig fleksible i den forstand at de kan tilpasses slik at de oppfattes som attraktive og relevante av et bredt spekter av mottakere. De kan være anvendelig langs flere forskjellige akser.

Mange bruksområder

Ta for eksempel når det gjelder bruksområder. Kan de benyttes når man trykker på kaffeknappen på automaten i kantinen funker de like bra om man trykker på te-knappen, buljong-knappen eller sjokolade-knappen. En kopp eller krus er i utgangspunktet alltid forsynt med en hank og således utmerket å drikke alle slags varme drikker av. Hvorfor ikke Irish coffee?

Passer mange målgrupper

Like fleksibel som når det gjelder bruksområder er koppen når det gjelder målgrupper. Avhengig av utførelse og kvalitet kan en kopp med påtrykt logo oppfattes som attraktiv av så vel det meget kresne publikum som av «mannen i gata». En vakker kopp av det mest eksklusive porselen med en diskret plassert logo vil fungere utmerket i restauranten på et elegant cruisefartøy eller ved siden av espressomaskinen på værelset i et førsteklasses hotell. Den høye kvaliteten i koppen gjenspeiler den høye kvaliteten som virksomheten som helhet vil stå for. Alle målgrupper er imidlertid ikke like kresne. Så en enklere kopp i et billigere materiale enn porselen fungerer like utmerket i fotballklubbens kafé som på verkstedets kantine eller hjemme hos avisens lesere eller ansatte.

Mange materialvalg mulige

Vi har vært inne på at kopper er fleksible både med hensyn til målgrupper og bruksområde, men det gjelder like mye når det gjelder materialvalg. De dyrere variantene vil ofte være laget av porselen, men det er nok de færreste kopper som produseres i markedsførings øyemed som lages i et såpass eksklusivt materiale. Da er det nok vanligere å benytte andre og billigere former for brent leire. Fajanse for eksempel. Eller rett og slett et miljøvennlig og biologisk nedbrytbart materiale som for eksempel PLA